Siirry sisältöön

Oivallusten sauhu

16 huhtikuun, 2013

Tällä hetkellä ihan hirveä olo: nenä tukossa ja vuotaa, kurkku kipeä, kuumetta, pää ihan tukkoinen ja kipeä. Ajattelin sitten eilen illalla, että kokeilenpas, jos sauhu auttaisi oloon. Poikaystävä sekoitti mulle parin jointin verran jugurtin sekaan ja nautiskelin sen varovaiseen tahtiin välillä taukoja pitäen. Oli itse kerran kokeillut syödä ja kuulemma annoksen täytyy olla isompi kuin poltettaessa, mutta ei kuitenkaan tiennyt paljonko pitäisi laittaa. Ei tuntunut juuri mitään vaikutuksia, kunnes sitten just kun olin menossa nukkumaan, ehkä kolmen vartin päästä syömisestä.

Istuin tietokoneen ääressä ja olin nousemassa kävelläkseni makkariin, mutta jalatpa ei totellutkaan. Pääsin kuitenkin makuuhuoneeseen, kun otin itseäni niskasta kiinni, mutta vaikutus vaan kasvoi koko ajan. Poikaystävä yritti jo nukkua, mutta itsellä tuli yhtäkkiä ihan täydellisen pirteä olo. Olo oli jotenkin muutenkin ihan tosi hassu, ei ole vastaavaa tullut koskaan sauhusta. Tosin olen aina ottanut tosi varovaisesti tai sitten olen ollut jo valmiiksi joko kännissä tai muissa aineissa. Tämä taisi sitten olla ensimmäinen kerta, kun vaikutti oikein kunnolla.

Päässä pyöri tuhat ajatusta sekunnissa, miten siinä muka pystyisi nukkumaan? Tuntui myös, kuin pää olisi jakautunut kahtia: toinen puoli yritti olla järkevä ja rauhoitella toista puolta, että olet ottanut vaan kannabista, tää on tuttua, ei mitään hätää, kyllä se jossain vaiheessa loppuu, nauti nyt vaan. Toinen puoli ehti ajatella sekä 500 hyvää että 500 huonoa ajatusta sekunnissa, joten oli hieman kaksijakoinen olo. Siis sellainen, että kumman puolen annan nyt voittaa: sen järkevän vai sen sekavan, joka alkaa jo vähän panikoida. Olisi tehnyt mieli puhua ja puhua ja kertoa kaikki ajatukset, mitä päässä liikkuu.

Makasin vaan sängyssä ja olo oli ihanan kelluva, oli ainakin kaikki kuumesäryt ja kurkkukipu ja kaikki hävinneet: olo oli täydellinen. Oikeastaan olo oli aika samanlainen kuin essoissa, mutta ehkä vieläkin parempi. Yhdessä vaiheessa vaan hyväilin itseäni, kosketus tuntui niin mahtavan hyvältä ja euforiselta! Ei ole koskaan essoissakaan tuntunut noin hyvältä! Ajattelinkin siinä, että nytkö vasta tajuan tän sauhujutun, että tällaistako sen pitääkin olla? Toisaalta adhd-tuttuni kertoi, että hänellä sauhu vaan poistaa ne päässä surisevat ajatukset ja rauhoittaa, mulla näköjään just päinvastoin! Muistinkin siinä, että täähän ei edes ole ensimmäinen kerta kun näin käy, mutta en vaan enää muistanut sitä aiempaa kertaa.

Sitten ne oivallukset! Siis tuntui kuin pää olisi avautunut, olisi niin kuin päässyt käyttämään suurempaa osaa aivokapasiteetistaan kuin ennen. Tuntui, että tajuan kasvavalla vauhdilla enemmän ja enemmän asioita. Nousen niin kuin koko ajan ylemmäks ja ylemmäks, korkeammalle tasolle. Tuntui vapauttavalta, riemuitsin ja hymyilin vaan. Ajattelin, että sauhu on viisasten aine! Että se just avaa sun ajattelua ja kun käytät sauhua, keksit kaikkea uutta ja ihmeellistä ja tajuat asiat tosta vaan. Ja että kaikki ne kuuluisat, menestyneet ihmiset on täydellä varmuudella käyttäny sauhua tai jotenkin muuten päässeet siihen oivalluksen tilaan ja se menestys tulee sieltä. Ja niitä oivalluksen tasojakin oli monta. Ja tuntui, että tajuan koko maailmankaikkeuden, kaiken olevan ja elämän tarkoituksen. Ja sitten jossain vaiheessa tulin uskoon! Ja toi kaikki ajattelu tapahtui sekunnissa. Ja ajattelin just, että yritän muistaa mahdollisimman paljon niitä oivalluksia sitten kun ”matka” on ohi. Mutta että koska se ajattelu nopeutui niin paljon niin hyväksyin senkin, etten tuu kaikkea muistamaan. Ja siis se, että olin sinut kaiken kanssa, itseni, maailman. Ja jossain vaiheessa olin itse se, josta kaikki lähti, olin jumala, alkuräjähdys.

Jossain vaiheessa luulin, että oon jossain virtuaalipelissä tai -maailmassa ja tää mun kroppa on vaan se virtuaalihahmo ja oikeasti oon jossain muualla vaan ohjaamassa tätä kroppaa. Ja muistaakseni runkkasin jossain vaiheessa myös ja sain kaksi orkkua, mutta en oo ihan varma että kuvittelinko ne orgasmit vaan vai sainko oikeasti, koska olin aika sekaisin. Mutta aika varma oon, että kuitenkin runkkasin kaksi kertaa. 😀 Ja se oli yksi niistä oivalluksista, että voin saada orgasmeja ”matkan” aikana ja jo se on yksi palkinto, vaikka ei muistaiskaan muita oivalluksia tai edes sitä, että on saanu niitä orgasmeja, koska vaikkei muistais niin on silti saanu ne. 😀 Ja siis kaikki ajattelu ja kaikki tapahtumat ja kaikki oleva oli niin täydellisen loogista! Ja ihmettelin, että miks en oo aiemmin tajunnu näitä juttuja.

Ja sitten mietin sitäkin, että onkohan mahdettu tutkia mitä ihmisen aivoissa tapahtuu kun on ottanut kannabista? Koska ihan oikeasti tuntui, kuin olisi ollut paljon enemmän, paljon parempi kuin ikinä ennen. Tuntui kuin olisi ollut joku yliviisas superihminen, kuin älykkyysosamäärä olisi noussut ainakin kolminkertaiseksi. Ja mietin, että pakko muistaa kaikki hyvät oivallukset ja harmittelin, kun ei ollut kameraa kuvaamassa ja nauhottamassa mun juttuja! Ois voinu muutenkin olla hauska kattoa nyt seuraavana päivänä omia sekoiluja. 😀

Sitten tuli taas pieni paniikki jossain välissä ja oli pakko herättää poikaystävä ja pyytää sitä juttelemaan mulle. Se vähän naureskeli, kun ei varmaan ollu ikinä nähny mua niin sekasin. Ja se oli aika hauskaa, koska oli aika psykedeelinen olo. Eli pää ja ajatukset tuntui selviltä, mutta kroppa oli ihan sekaisin, oli niin kuin jakautunu kahtia.

Välillä meinasi tulla huono olo ja istuinkin kylmillä vessan laatoilla aika kauan (tosin en kyllä tuntenu kylmää). Ja sitten mietin niin, että mitä jos oon unohtanu jotain, jotain niin kuin tosi tärkeää mun elämästä. Että mitä jos oon ottanu sauhua just unohtaakseni ja poistaakseni kipuja. Aloin miettiä, että mitä jos mulla onkin jotain muuta kuin flunssa. Että kun sauhun vaikutus lakkaa niin muistan taas, että oon vaikka kuolemansairas tai jotain. Ja että siis sitä ajatusta ja muistoa yritän paeta.

Niin ja se oli aika kamalaa kun pää oli vielä ihan tosi sekaisin, mutta kivut alkoi tulla pikkuhiljaa takaisin. Lähinnä kurkkukipu. Selvenin ihan vähän koko ajan, mutta kivut vaan kasvoi. Aloin pelkää, että kuinka pahaks ne kivut vielä kasvaa. Että sittenkin haluisin vielä pysyä siinä sekavuuden tilassa, jossa kroppa tuntui kuin olisi makoilut pumpulissa.

No, anyway, oli aika herättävä kokemus. 🙂 En tosin oo varma, haluanko ihan heti kokea samaa uudelleen…

From → Uncategorized

Jätä kommentti

Jätä kommentti

PsykeAnonyymi

Anonyymi psykedeelien ja muiden tajuntaa laajentavien aineiden satunnainen käyttäjä.