Siirry sisältöön

Mietteitä parin vuoden käytön jälkeen

12 tammikuun, 2016

Lukijan kommentti (tähän postaukseen liittyen: https://elamansuola.wordpress.com/2013/05/03/suosittelisinko-huumeiden-kokeilemista):
”Mut voitsä rehellisesti sanoo et sun huumeiden ”käyttö” on pysyny siinä mitä sä ajattelit ja ns. suunnittelit alunperin. Se mua eniten harmittaa ku meni kokeilemaan et en pysyny siinä missä piti. Esimerkiks sanoin ittelleni et mihinkään muuhun ei kosketa ku nameihin tai et otan vaan max kerran kuussa. Ei mul ns. Yli oo menny tai mitään narkkarin vaaraa vieläkää mut silti. Mua ärsyttää se et oon kumminki juhlinu useesti kuukausien aikana ja vaarattomista essoista menty jo pitemmälle. Sen takii mä en viel pysty sanoo kellekkään et suosittelisin kokeiluu.”

On muuten ihan hyvä lukea välillä omia vanhoja postauksia. 😀 Ehkä ajatukset on joiltain osin muuttunu, koska oon itse muuttunut aika paljon. Ja ei, en voi kyllä rehellisesti sanoa, että käyttö olisi pysynyt siinä missä ajattelin. Välillä on tullut kausia, jolloin kaikki päätökset on lentäneet romukoppaan. Toisaalta nyt olen siinä tilanteessa, että olen vähentänyt alkoholin käyttöä todella radikaalisti, lopettanut lähes kokonaan. Oli kausi, kun olin siihenkin todella koukussa ja tuli juotua lähes joka toinen päivä. Nyt olen siis ollut useamman kuukauden juomatta. Ja siitä pääsin deelien avulla irti. Että on niissä huumeissa hyvääkin. Tosin ehkä piri ja essot ei ole niitä maailman parhaimpia, joita kannattaisi lähteä käyttämään. Olen nähnyt, miten niiden käyttö on lisääntynyt ihan todella paljon esim. yökerhoissa tässä viimeisen parin vuoden aikana! Mun mielestä ehkä liikaakin. Ja oma kokemus on, että kaikilla ei ole sitä tahdonvoimaa sitten lopettaa, kun on aloittanut. Toisaalta taas, olen nähnyt useamman ihmisen käyttävän aikansa ja kyllästyvän sitten. Mutta joka tapauksessa: on huumeita ja huumeita. Tiettyjä huumeita voidaan käyttää ihmisen hyväksi. Esim. psykedeelit oikein käytettynä voi parantaa vaikka vaikeasta masennuksesta ja ne onkin palailemassa hoitokäyttöön (lue esim. tämä: http://www.image.fi/image-lehti/psykedeeliset-huumeet-ovat-palaamassa-hoitokayttoon). Kaikki me tosin ollaan yksilöitä eli ei voi yleistää. Mutta loppujen lopuksi ei ole kyse siitä aineesta, jota käytät. Jos sun elämässä ei ole kaikki tasapainossa ja korvaat sitä jollain asialla, oli se sitten vaikka kahvi, alkoholi, facebook tai mitä vaan, niin sulla on vaarana jäädä siihen koukkuun, koska siitä tulee hetkellisesti hyvä olo. Ongelman ratkaisu olisi se, että saisit sen sun elämän siihen tasapainoon… Ja siinä taas deelit voi olla yhtenä apuna. 😉

From → Uncategorized

Jätä kommentti

Jätä kommentti

PsykeAnonyymi

Anonyymi psykedeelien ja muiden tajuntaa laajentavien aineiden satunnainen käyttäjä.